2 Nisan 2014 Çarşamba

CEVİZLİ TARÇINLI KURABİYE


CEVİZLİ TARÇINLI KURABİYE



Bu tarifi ilk  canım arkadaşım,  dostum Münevver'de denedim ve çok beğendim artık çok sık yapıyorum.Teşekkürler Münüşcüm :)
 
Hasta ziyareti deyince nedense aklıma kurabiye geliyor.
Hazır birşeyler  almak yerine ziyarete gittigim yere evyapmı birşeyler götürmek daha keyifli:)
İşte ziyarete giderken yaptığım kurabiyelerim :)
Sizlerinde çok beğeneceğinizi düşünüyorum.

Afiyetler olsun efendim ...



 MALZEMELER:
  • 1 paket yumuşak margarin ( 250 gr.)
  • 1 çay bardağı sıvı yağ
  • 1 adet yumurta 
  • 1 çay bardağı toz şeker
  • 1 su bardağı iri çekilmiş ceviz içi
  • 1 paket kabartma tozu 
  • 1 paket vanilya
  • Aldığı kadar un
Üzerlerini kaplamak için:
  • 1 çay bardağı pudra şekeri
  • 1 tatlı kaşığı tarçın
NASIL YAPILIR?
  • Margarin ve  şekeri karıştırın.Yumurta ve sıvı yağı ekleyip, tekrar iyice karıştırarak yoğurun.
  • Un, vanilya, kabartma tozunu da ilave edip, hamur birbirini tutacak şekilde yoğurmaya devam edin.
  • Enson cevizleri ekleyin. 
  • Ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp, avucunuzda yuvarlayın.
  • Yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine  dizin. 170-180 derecede ,üzerleri beyaz kalacak şekilde pişirin.
  • Ayrı bir tabakta pudra şekeri ve tarçını karıştırın.
  • Fırından çıkan  sıcak kurabiyelerin her yerini bu karışıma bulayın.
  • Tabakta kalan karışımı da üzerlerine küçük süzgeçle eleyerek gezdirin.

NOT: Margarinin yumuşak olması çok önemli.Margarini ben hüner marka kullandım bazı markalarda  yağ kokusu alıyorum bu markada almıyorum.
Un ölçüsüne takılabilirsiniz.Tam ölçüyü vermedim  çünkü margarinin yumuşaklığına göre un oranı değişe biliyor.(en son yaptığımda 3,5 su bardağı un kulladım )bu yüzden  sürekli kontrol ederek ununuzu eklerseniz tam kıvamını  tuttura bilirsiniz.













Hiç yorum yok:

Yorum Gönder