31 Mart 2014 Pazartesi

KAHVALTILIK KREP

KAHVALTILIK KREP 

İşte mutluluk:)
Mutfağa ilk girdiğim günden beri mutfağın beni mutlu ettiğini düşünüyorum. Evet bir şeyler üretmek,yedirmek  beni mutlu ediyor.
Yemen kokusu,  baharatlar huzur veriyor.
İşte keyifli bir hafta sonu tarifi, Çağancımda çok keyif aldı krepi şekilden şekile soktu aşağıdaki resimden anlayacağınız üzere:)
Sevgiyle kalın.... 

MALZEMELER:
  • 2 adet yumurta
  • 1,5 su bardağı süt
  • Yarım su bardağı su
  • 2 yemek kaşığı tereyağı veya sıvı yağ
  • 2 su bardağı un
  • 1  tatlı kaşığı tuz
NASIL YAPILIR?
  • Sütü, suyu, yumurtayı, tuzu derince bir kaba alıp karıştırın.
  • Unu eleyerek sıvı malzemelere ekleyin hiç topak kalmayana kadar iyice çırpın.
  • Akışkan bir hamur olması gerekiyor.
  • Krep tavanızı yada Teflon tavanızı hafifçe yağlayın. İyice ısınmış tavaya bir kepçe krep hamurundan döküp, tavanın her yerine ulaşmasını sağlayın.
  • Altı pişen krepin üst kısmında hamur görüntüsü olmayacaktır. Bu esnada bir spatula yardımıyla krepinizi çevirin.
  • Krepinizi  pişirirken  Orta hararetli  ateşi tercih etmelisiniz.

NOT: Ununuzun markasının farlı oluşu  hamurun kıvamında değişikliklere yol açabilir. Eğer kıvam akışkan olmazsa, biraz daha su, çok cıvık olursa da un ilave edebilirsiniz.
Bu arada hamura tuz koymazsanız tatlıyla,
Tuzlu isterseniz  içine  arzu ettiğiniz herhangi bir malzemeyle beraber tüketebilirsiniz.
Ben nutella ve çilekle yedim böylece waffle özlemimi gideriyorum. 
AFİYET OLSUN...



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder