24 Mart 2014 Pazartesi

YARMALI YOĞURT ÇORBASI


YARMALI YOĞURT ÇORBASI


Çorba deyince ilk aklıma gelen nedense hep yoğurt çorbası olmuştur. Galiba çok seviyorum :) Sevgiyle kalın.


 MALZEMELER:
  • 2 su bardağı  ev yapımı yoğurt
  • 1 Su bardağı haşlanmış  yarma buğday
  • 1 adet yumurta sarısı
  • 2 çorba kaşığı un
  • 2 çorba kaşığı tereyağı
  • Tuz,  nane, karabiber,kırmızıbiber
NASIL YAPILIR ?
  • Yarma buğdayımızı iki misli su ile düdüklüde yaklaşık 30 dakika haşlayın.
  • Diğer taraftan Yoğurdu, yumurtanın sarısını, unu topak kalmayacak şekilde iyice çırpın.
  • 4-5 bardak suyu yavaş yavaş dökerek iyice özeyin.(su oranını koyuluğa göre  ayarlayabilirsiniz)
  • Buğdayı ekleyin  ocağa koyun kaynayana kadar sık sık karıştırın ve koyulaşıncaya kadar pişirin.
  • Tuzunu en son piştikten sonra ekleyin. (Yoksa yoğurdunuz kesilebilir.)
  • Tereyağını eritip nane ile karıştırın ocaktan almaya yakın kırmızı biberi ekleyin
  • Çorbanın üzerine ekleyip karıştırın yada kaselerin üzerine  servis sırasında gezdirin.
     NOT:  
  • Ben, yarma buğdayı fazla haşlayıp poşetlere koyarak  buzluğa koyuyorum.Çorba yapacağım zaman buzluktan çıkartıp sıcak suda çözdürüp çorbaya katıyorum. Böylece  vakit kazanmış oluyorum.
  • Torba yoğurdu seviyorsanız torba yoğurduyla da yapabilirsiniz.,
  • Nohutlu seviyorsanız  haşlanmış nohutta ekleye bilirsiniz.

AFİYET OLSUN...

2 yorum: