17 Şubat 2016 Çarşamba

FIRINDA GALETA UNLU KARNABAHAR KIZARTMASI



Karnabaharı  sizde benim gibi yağda kızarttığınızda vicdan azabı çekenlerden misiniz? O zaman sizi bu vicdan azabından kurtaracak güzel bir tarifim var. Oğluma  karnabaharı nasıl yedire bilirim diye düşünürken İnternette bu şekilde yapıldığını da gördüm ve çok beğendim. Sonuç çok lezzetli. Yağda kızarmışından farkı olmadığını göreceksiniz. Haydi kolay gele...

FIRINDA GALETA UNLU KARNABAHAR KIZARTMASI

MALZEMELER:
  • 1 Küçük karnabahar
  • 2 yumurta
  • 1 kase galeta unu
  • 1 yemek kaşığı tereyağı veya sıvı yağ
  • tuz, karabiber, pul biber, kekik


NASIL YAPILIR ?
  • Karnabaharları varsa buharlı pişiricisinde pişirin.(ben buharda pişirdim nedeni ise buharda piştiği için besin değerinden hiç bir şey kaybetmemesi)
  • Yoksa sıcak suda tuz ekleyip haşlayın.Haşlarken çok eritmeyin, fırınlanacağı için biraz diri kalmasında fayda var.
  • Yumurtayı çırpın, biraz sıvı yağ ekleyin.
  • Galeta unu, karabiber ve istediğiniz baharatları, tuzu bir kaba alıp karıştırın.
  • Karnabaharları önce yumurtalı karışıma daha sonra galeta ununa bulayıp  teryağıyla veya sıvı yağla yağladığınız fırın tepsisine yerleştirin.
  • 185-200 derecede üzerleri kızarana kadar yaklaşık 30 dk pişirin.
  • Fırından çıkınca ister sade ister sarımsaklı yoğurtla servis yapın.


AFİYET OLSUN...



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder