21 Nisan 2014 Pazartesi

URFA USULÜ PATLICAN SÖĞÜRME

  URFA USULÜ PATLICAN SÖĞÜRME




Sizde benim gibi dolabı açıp evde ne malzeme varsa ona göre yemek yapanlardan mısınız.
Dolabımı açtım  baktım ki sadece  patlıcan ve kıyma olduğunu fark ettim.Hemen aklıma bir yerde yediğim ama nerde yediğimi hatırlamadığım patlıcanlı bi yemek geldi ve araştırdım buldum :) aklımda kalan acı olmasıydı malum urfalılar için acı olması gerekiyor, ama ben acı yapmadım oğlumda yiyebilsin diye.
İsmi bana garip geldi.Anlamlarına baktım; Ateşte közlenerek hazırlanmış patlıcan olarak geçiyor.Anladığım kadarıyla birkaç farklı versiyonları var onları da denemek isterim, kesinlikle Urfa'da yenmeli daha lezzetti olacağını düşünüyorum, araştırma içerisindeyim.Umarım sizde beğenirsiniz...

Sevgiyle kalın...

MALZEMELER:
  • 5 adet patlıcan
  • 3 diş sarımsak
  • 250 gr kıyma
  • Sıvı yağ ve tereyağı
  • Tuz,kekik,Kimyon

NASIL YAPILIR?


  • Kıymayı  kendi yağında, yağsızsa biraz sıvı yağ ile kavurun,  tuzu çok az kekik ve  kimyonu ekleyip sote leyin.
  • Patlıcanları közleyip soyalım.
  • Sarımsakları rendeleyip patlıcana ekleyin.Patlıcanları ezerek  karıştırın yada elinizle iyice yoğurun sarımsakla iyice özleşsin.
  • Yayvan bir kaba patlıcanı alıp, üzerine kıymayı ekleyin. Kenarlarını maydanoz ile süsleyin.
  • Üstüne  kızdırılmış tereyağı gezdirin ve  servise hazır.

AFİYET OLSUN...

    3 yorum: